10 Mayıs 2010 Pazartesi

Bursa, 2009

Bir 29 Ekim tatilinin perşembe gününe gelmesi, cuma günü izin almayı gerektirir, 2009 yılının 29 Ekimi de bu şekildeydi ve o gün feribot biletlerini alarak Emre-Eda çifti ile Bursaya geldik.
Gönlüferah otelde yerimizi ayırtmıştık, önce otelimizi bulup yerleştik ve yolun verdiği yorgunluk ile ilk durağımız eski otogarın karşısındaki İskender kebapçı oldu.
Erkeklere 1,5 kızlara 1 porsiyon iskender söyledik, gerçekten lezzeti tarif edilemez, çok güzeldi ama 1 porsiyon fiyatı 18 lira olunca lezzet hafiften kursakta kalıyor. 1,5 yememize rağmen daha olsa yerdik ama devamını tatlı ile yaptık.

Dolu karnımızla, şehir merkezine gelip Ulu cami ve kapalıçarşıyı gezdik.

Meşhur Heykele gelip yanındaki yoldan Yeşil Camiye ilerledik,

Yeşil Camiye gelmeden önceki küçük meydanın sağ tarafında çok güzel evler vardı.

Sadece otelden merkeze dolmuş ile gelmiştik ve tüm şehri her ne kadar çok büyük olmasa da yürümüştük ama yılmadıkbir çay-kahve molası vererek Gençlik parkına kadar daha yürüdük.

Gençlik parkı gibi yeşil alanlar şehirleri daha çok güzelleştiriyor. Burada bir çay içip Bursa'da ikamet eden arkadaşım Erkan ve eşi ile buluştuk.
Karnımız yine acıkmıştı ve kendimizi Erkan'a bıraktık.Erkan bizi bir köfteciye götürdü. Alkol alıp bişeyler yeme isteğim vardı ama iyiki Köfteci Yusuf'a gelmişiz. Ben Tekirdağlı olmama rağmen Özcanlar ile yarışacak bir köfteci keşfettirdiği için Erkan'a buradan da teşekkür ederim :)
Üzerine yediğimiz kaymaklı ekmek kadayıfını söylemek istemedim ama dayanamadım :)

Ertesi gün sabah kahvaltıdan önce otelimizde özel hamamıza girdik, bir güzel rahatladık ve kahvaltımızı yapıp otelden ayrıldık.
Önce Karagöz- Hacivat heykelinde hatıra fotoğrafları çektirdik.

Oradan da Saltanat kapısından giriş yaparak Bursa surlarına girdik.

Sur çıkışında tekrar merkeze inerken farkettik ki Bursa'da her 10 adımda bir cami var :) Yeşil Bursa'da pazardan ekmek ve kestane almamak olmazdı. Pazar alışverişimizi yapıp kestane şekerini de aldıktan sonra dönüş yolumuzda Özdilek'in karşısında Köfteci Yusuf'un bir başka şubesine gelip 1 posta daha köfte ve kaymaklı ekmek kadayıfı yedik. Çok fazla reklam yaptım ama köfteler ve diğer tüm ürünler inanılmaz lezzetli ve çok hesaplı. Köfteler porsiyon hesabı değil, kilo ile sipariş alınıyır ve 1 kg. köfte 20lira. Yanımıza ekstra kaymak alıp Yalova feribotumuza geldik.