15 Kasım 2010 Pazartesi

Karadeniz Turu 2009, Bölüm 3 Erzurum, Erzincan

Artvin molası sonrası Erzurum yoluna çıktık, aslında 230 km. olan bu yol sadece dağlardan oluşuyordu. Çoruh nehri kıyıları olmasa sıkıntıdan patlayabilirdik.

Como gölünü andıran doğal yapısı ile göze hoş geliyordu. dağ kenarlarından, 2 otobüsün yanyana geçmesini anlayamadığım yollarda 5 saat gecirerek Erzuruma gece 9'da vardık.
Erzurum havasını, gece otelde üşüyerek anladık.
Sabah, kahvaltı sonrası Erzurum camileri, çifte minare, Erzurum kalesi çıktık. Ulu cami yi gezdik. Kongre Binası, Atatürk evi, Yakutiye medresesi, Lalapaşa cami ve Erzurum evlerine gittik.

Osmanlı ve Saltuklulardan kalma yapılar çok etkileyciydi. Halkı çok kapalı, burkalı kadınlar bile gördük ve şehir merkezinde dolaşan isanların %90 ı erkek. Turumuzdaki 60 yaşındaki teyzelerimizden biri kolsuz giymişti, laf bile atmışlar. Neyse moralimizi bozmayarak cağ kebap yemeye gittik. 1 şiş 4 liraydı ve ben tek başıma 6-7 tane yiyebilirdim. Pahalı geldi, Anadoluda daha ucuz bekliyorduk yemekleri.

Ayrıca Erzurum evlerinde soğumuş çaya 4 lira vermekte şaşırttı bizi. Erzurum oltu taşları satılan dükkanlardan alışveriş te yapıldı tabi.
Akşam turumuzun bir böümü eğlenceye gitti biz de konakladığımız Otelcilik okulundan merkeze doğru yürüyüş yaptık. Yol üzerinde gündüz dözümüze kestirdiğimiz bir kebapçıya girdik. Gün içindeki ekstra harcamalarımızın intikamını bugün aldık, gayet lezzetli ve büyük bir pide 3,5 liraydı. Lahmacunu, pidesi, künefesi, içeceği derken 6 kişi 31 lira hesap ödedik. Karnımız tok olarak uyuduk.

Sabah kahvaltı sonrası Erzincana doğru yeni rehberimizle yola çıktık. Yol üzerindeki Nene hatun Kervansarayı ve türbesini gezip Ekşisu mineral su tesislerini gezdik. çeşmelerden akan maden suyunu şişeledik.

Erzincan'ın kuşbakışı manzarasını gördüğümüz Esentepede güveçte kaşarlı alabalık yedik.
Erzincan çok daha modern geldi bize. Bakırcılar çarşısını gezip merkeze 30 km. uzaklıktaki doğa harikası Girlevik Şelalerine geldik.

Mollaköydeki balıklı suyu ziyaret edip, Terzibaba türbesini gezdik. Son gecemizde bir yerde konaklamadan otobüste uyuyup Safranbolu'ya doğru yola çıktık.