2 Aralık 2010 Perşembe

Karadeniz Turu 2009, Bölüm 4 Safranbolu, Amasra

Otobüste geçirdiğimiz gece sonrası sabah Safranbolu'ya vardık, kahvaltımızı yapıp daha sonra zaman kaybetmemek üzere lokum alışverişimizi yaptık. Safranbolu'yu gezerken Kaymakam Evini ziyaret edip, güzel evlerin fotoğraflarınız çektik.

Kaymakam evinin anahtarı olan görevlisinin gelmesini beklerken 3 kişilik Türkiye'yi gezmeye gelen Çek Cumhuriyetli gençler ile sohbet ettik. Amasra'ya gideceklermiş ve onlara bizim de oraya gideceğimizi, istersek bizim tur otobüsümüz ile gelebileceklerini söyledik. Memnun oldular. Çarşı alışverişini yapıp Amasra'dan önce Yörük Köy'e gittik.

Eski bir Yörük Köyü, tahta cami ve köy meydanında köylü kadınların çamaşır yıkamak için toplandıkları evi ziyaret edip, gözleme yedik ve Amasra'ya geldik.

Amasra çok şirin bir belde ve çevrede turumuzu attık, denize girenler girdiler ve öğle yemeğinde bir balık lokantasına gidip balık + salatamızı yedik.

Tekne turunu da yaptık ve akşam saatlerinde Istanbul'a dönmek üzere yola çıktık. Dönüş yolundaki yağmur ve gök gürültüsünü hala hatırlıyoruz. 11 gibi evimize geldiğimizde hem 1 hafta Türkiye'nin nerdeyse yarısını, ailemizle beraber gezmiş olmanın verdiği mutluluk, hem de inanılmaz bir yorgunluk vardı. Yorgunluk olsa da mutluluk her zaman daha ağır basıyordu.