21 Ocak 2011 Cuma

Frankfurt, Almanya, 2010

Frankfurt Almanya’nın finans kenti, boyle bir tanim sonrasinda oo buyuk kent diye düşünülebilir ama 2-3 saatte çok rahat gezilebilen bir yer. Uçaktan inip 3,5 € ya Frankfurt Haubtbahnoff a gelen tren biletimizi aldık ve yakındaki Ibis otele geldik (Gecelik oda başı 49€) Oteldeki Türk resepsiyonist arkadaştan haritamızı aldık ve Römer’e doğru yürümeye başladık. Commerzbank binası burdaki plazalardan sadece bir tanesi,

Römer’e gelmek ise biraz karışık, direk bir yol yok ve ara sokaklardan sağ sol yaparak meydana geldik.

Hemen bir bira ve sosis takviyesi yaptık ve meydanın güzelliğini seyrettik.

Buradan alışveriş caddesine, market alanına, oradan da nehir kıyısına yürüyüşlerimizi yaptık.

Hava serin olduğundan “coffee to go” lar ile ısıttık kendimizi. Nehrin güney tarafında Lonely Planet kitabından belirlediğim bir Alman restaurantını bulmak için yürürken Aldi marketi gördük ve hemen içeri girip çikolata-salam-sosis alışverişimizi yaptık. Kitaptaki restaurant sanırım kapanmıştı ama yakınlardaki başka bir restaurant bulduk ve evlilik yıldönümümüzü burda kutlamaya karar verdik. 2 büyük tabak ve 2 bira ile gecemizi sonlandırdık.

Turumuzun Frankfurt kısmına bir gün ara vererek daha sonra yazacağım Mannheim ve ekleme yapacağım Heidelberg arası verdik. Günlük tur sonrası tekrar Frankfurt'a geldik.
Pazar günü (son günümüzdü) sabahtan nehir kıyısında biraz daha yürüyüp şehri kuşbakışı gören bir plazanın tepesine çıktık 10€ karşılığı