14 Kasım 2011 Pazartesi

Brüksel, Belçika, Ekim 2011

Brugge’den dönüşümüzde saatler 2:30 u gösteriyordu ve 5. evlilik yıldönümümüzü güzel bir yemek yiyerek kutlamak için Brükselde geniş bir tur atarak bu yemeği hak etmemiz gerekliydi.
Tren istasyonundan daire çizerek ilerleyerek, waffle kokuları arasında (sokaktki minibüslerde satılan 1 waffle 2€) Avrupadaki en etkileyici meydanlardan biri olan Grand Palace meydanına geldik.  Meydandaki çiçek satıcıları, çeşitli okullardan gelen öğrenciler, turist grupları, meydan çevresindeki binalar, rengarenk bir ortamdı.

250 çeşit biranın satıldığı ama fiyatların restoran fiyatları kadar olduğu bira dükkanına uğrayıp Çikolata müzesine girdik. Çikolata meyvesi ve çikolataya dönüşene kadarki  işlenişine şaşırdı, farklı çikolataları tadarak demoya geçtik. Çikolataya çeşitli şekiller verilmesini izlerken çikolatanın içinde bulunduğu kabın sıcaklığının 31-32 derece olması gerektiğini not alıp yolumuza devam ettik.

Turumuzun sonunda EU area ya gelip metroya binmeden önce otelimizde yakın bir yerde midye yemeye karar verdik.

Restoran girişlerindeki fiyatlar midye porsiyon 25 € şeklindeydi genelde ve içerisi fena olmayan bir restoranda midye + patates 19 € görünce içeri daldık.
Arkadaşımın önerdiği Blue Chimmey den ben aldım, eşim de restoran sahibesinin önerdiği Orval den içti. Midye olarakta kereviz sapı-sarımsak soslu midyeyi seçtim. Yemeğimiz bittikten sonra çok teşekkür ettiğimiz bayana evlilik yıldönümümüz olduğunu söyleyince birer likör-şarap karışımı bir içki ikram etti bize, o sırada Yunan olduğunu öğrendik. İkramı içerken bu seferde çikolata getirdi, “şimdi tamamlandı” dedi :) inanılmaz mutlu ayrıldık.

Ertes, günü uçağımıza gidene kadar 1 saatimiz vardı ve nehir kıyısına yürüyüp tren ile havalimanına gittik. 1 kişi tek yön 5,20 € olan tren 20 dakikada havalimanına varıyor.