12 Mart 2010 Cuma

Italya ağırlıklı Almanya-Avusturya, bölüm 1,(Avusturya)

Merhabalar, ilk postumu yurtdışında yaptığım ilk gezi olan Italya gezimiz hakkında yazmak istiyorum, 2006 yılında o zamanlar Almanyada çalışan ortaokul başından beri arkadaşım olan Ümit ile Italya planlarımızı yaptık, Ümitin kardeşi Ünsal ile Istanbuldan Lufthansa ile Münihe gittik(bilet fiyati 2 yön 330 TL). Ümit evli olduğundan eşi (o sırada 7,5 aylık hamile idi, saygılarımı sunarım, bizimle aynı tempoda gezdi resmen) ve kızı ile Münih havaalanında bizi karşıladılar.
İlk defa yurtdışına çıktığımdan herşey farklı gelmeye, o an başladı.

Ümit in arabası ile turumuzu yapacağımızdan www.viamichelin.com sitesinden gideceğimiz rotanın yollarını print alarak hazırlamıştım, elimizde arkadaşımdan ödünç aldığım Dost yayınevinin yayınladığı Italya kitabı ile gezimize hazırdık,

ilk gün Ümitin daha önce gittiği Avusturya'nın Salzburg ve Innsbrück şehirleri vardı programımızda,

Araba ile giderken Almanya otobanlarında kısmen hız sınırı olmadığı, kurallara uyulmassa cezaların oldugu ve kamera ile kontrol yapıldığı ve tüm otobanların ücretsiz olduğunu öğrendik, Almanya dan Avusturyaya girmek Tekirdağ dan Istanbula gitmek (Istanbul il sınırı) gibi olmasından dolayı şaşırdım, avrupa serbest dolaşım hakkının güzelliğini o anda idrak ettim :)

Almanya otobanları ücretsiz ama Avusturyaya girdikten sonra bir benzin istasyonuna gidip belli bir süre geçerli otoban kartı alıp araba camına yapıştırılması gerekli, bu işlemi gerçekleştirip Salzburg tabelalarını takibe başladık.
Salzburg a geldiğimizde diğer şehirlerde de yapacağımız gibi önce Zentrum (şehir merkezi) tabelasını takip edip sonra P (Park tabelası) görmekti, arabamızı park edip Salzbrug turumuza başladık.
Salzburg kalesinden şehir görünümü:

Mozartın doğduğu ev: Mozarts Geburthaus:
diğer fotolar:

Salzburgdan sonra arabamıza atlayıp Innsbruck a geldik, Alp dağı eteklerindeki bu küçük şehir, merkezindeki kafeleri, nehri ve dağ manzarası ile bizi etkiledi,
daha önce kalacak yerlerimizi hazırlamadığımızdan (ilk turda bu hatalar olur) otel vs. aramak ile biraz zaman kaybettik ama şu şirin pansiyonu bulduk
Almanca bilen Ümit eşi ile çevrede dolaşırken sadece ingilizce bilen Ünsal ve ingilizce ve biraz italyanca bilen ben (o zamanlar Italyan kulture gidiyordum ve çat pat anlaşabiliyordum ama şimdi sayıları sayarken bile zorlanıyorum) bi restoran a oturduk, garson çocuğa ingilizcen var mı dedik, yok dedi, ben artislik yapıp italyancan var mı dedim eh biraz dedi, o sırada Ünsala dönüp ne yicez derken çocuk "abi Turk müsünüz?" deyince şaşırdık :) ama şimdi ki gibi Avusturya nüfusunun %10 unun Türk oldugunu bilseydim şaşırmazdım herhalde :) Sonuçta her 10 kişiden biri Türk Avusturyada :)
daha güzel Innsbrück fotograflarını 2006 dan 3 yıl sonra eşimle beraber yapacağımız (Kasım 2009) gezi postumda paylaşacağım.
sabah erkenden kalkıp uzun bir yolculuğa ve yıllardır özlemle beklenen Italya topraklarına ulaşmaya hazırdık.
devamı daha sonra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder