21 Mart 2010 Pazar

VAN, Mart 2010

5 ay öncesinden gidiş geliş 40 liraya, Pegasus kampanyasından aldığımız Van biletlerinin zamanı geldi ve 09:55 uçağı ile Van'a geldik. Kedimizin babasının memleketi :) olan Van'da bırakın Van kedisini hiçbir cins kedi göremedik; ama girişte kedi heykeli vardı.

Van Öğretmenevinde yerimi ayırtmıştım ve ilk önce otelimize yerleştik, mesleğiniz nedir sorusuna verdiğim "matematik mühendisi" cevabı, görevli arkadaş için "kamu görevlisi" anlamı taşıdı ve 10 lira kar ettik :)

Girişte öğrendik ki o gün Van kalesinde bahar bayramı Nevruz kutlamaları varmış: Kaleye gitmememizin daha hayırlı olacağını söylediler, Van'ın ilçelerinden birinde görevli bir öğretmen çift bize yardımcı oldu ve önce Van müzesini gezdik.
Urartulardan kalma parçaların bulunduğu müze beklediğimizden daha küçüktü.

Müzeyi gezdikten sonra Van Gölü'nün (Vanlılar buraya Van denizi diyorlar) en güzel izlenebileceği Edremit ilçesinin sahiline geldik,

Akşama doğru merkeze geri döndük ve Halil İbrahim sofrasında ayran aşı çorbası ve karışık kebap yedik.
Sabah saatimizi 7:30'a kurmuştuk ve sabaha karşı Nati uyandığı zaman hava o kadar aydınlıktı ki saatin 7 olduğundan emindik; fakat sadece 5:15 olduğunu görünce şaşırdık, biraz daha uyuyup doğruca Van'ın meşhur kahvaltı salonlarına ilerledik,

Soframızda; Van otlu peynir, beyaz peynir, kaşar peyniri, siyah ve yeşil zeytin,söğüş salata, sucuklu yumurta ve bal kaymaktan farklı olarak Van'a özel murtuğa ve kavut, süzme yoğurttan yapılmış cacık ve sıcak sıcak pidemiz vardı. Bilgi vermek gerekirse; kavut buğday ununun kavrulması ve yağ eklenmesi, murtuğa ise unlu yumurta imiş. Ben cacığı çok beğenmeme rağmen murtuğa ve kavut çok güzel gelmedi.

Kahvaltı sonrası dün gidemediğimiz Van kalesine gittik ve çeşitli fotoğraflar çektik.

Van insanları çok saygılı ve yardımsever, Nati genç bir bayan olmasına rağmen minibüse bindiğimizde 3-4 kişi yer vermek için ayağa kalkıyordu, kale dönüşü minibüs beklerken eşi ve çocukları ile şehre giden bir kişi "burda beklerseniz 1 saat minibüs gelmez" diyerek bizi merkeze bıraktı.
Toplamda 24 saatlik Van gezimiz bittiğinde her zamanki gibi yorulmuştuk.